Friday, May 01, 2015

Willem Rasing Exhibition - DU PROEMMUH - Opening 2nd Mai Holstohus Kulturhus Olsy





Festival do Riso este fim de semana na Lousã



Organizada pela Associação Escola do Riso incorpora Congresso do Riso (Hoje - 10h Educação, 12 - Empresas, 15h Saude, 17h Acção Social)  espectáculos (21h Cineteatro da Lousã com Marombondos, Piparelli e Espaguitti, Encerrado para Obras, Ana Banana...), e tentativa de Record Mundial do Guinness com a possível reunião de 300 pessoa na maior sessão de Yoga do Riso (3 de Maio pelas 16h na Praça Sá Carneiro da Lousã)

Thursday, April 30, 2015

Humor de Lailson (Brasil)



Nepal 2015 by cartoon

 cartoon Hasan Bleilel
 Photomontage Willem Raising
 Cartoon Vasco Gargalo
Cartoon Paolo Lombardi

Tuesday, April 28, 2015

Exposición "Dibujos por la Paz" (Cartooning for peace), realizada en Montevideo, Uruguay,

Exposición "Dibujos por la Paz", realizada en Montevideo, Uruguay, 
y organizada por las autoridades locales y la embajada de Francia.
Pueden ver aquí, un vídeo del evento:



Tertulia sobre o Humor e Liberdade no AtmosferaM do Porto a 27 de Abril com Osvaldo Macedo de Sousa e Onofre Varela

 A Coordenadora do Atmosfera M (Montepio) do Porto Fernanda de Freitas com Osvaldo Macedo de Sousa e Onofre varela
Visita guiada à exposição

BIUMOR 2015 è “Morire dal ridere”

 BIUMOR 2015 è “Morire dal ridere”
Al via la 28edizione della Biennale Internazionale dell'Umorismo nell'Arte
Scarica il regolamento >> 
BIUMOR lancia una sfida culturale agli artisti umoristici nazionali e internazionali. La 28a edizione del concorso della Biennale Internazionale dell’Umorismo nell’Arte ha come tema un’espressione iperbolica diventata tragicamente realtà con l’attentato di Parigi del gennaio scorso: morire dal ridere.  
Anche quest’anno - dal 27 al 30 agosto - il Castello della Rancia di Tolentino si trasformerà in roccaforte della Filosofia dell’Umorismo con il festival #oppureridi organizzato da Popsophia. 
Già online il regolamento per partecipare al concorso. In palio l’assegnazione del “Premio Internazionale Città di Tolentino” conferito all’artista che meglio interpreterà il tema scelto per l’edizione 2015 e il “Premio Luigi Mari” dedicato all’arte della caricatura. 
Scarica il regolamento >> 
 
 

www.biennaleumorismo.it

Sunday, April 26, 2015

El italiano Alessandro Gatto obtiene el Gran Premio en el XVII del PortoCartoon Por Francisco Puñal Suárez


Con el dibujo "Ventana", el italiano Gatto convenció al jurado internacional para obtener el máximo galardón de la decimoséptima edición del PortoCartoon, cuyo tema central era "La Luz". Es segunda vez que lo obtiene, pues  ya lo había ganado en el 2012. El segundo premio, titulado "Protector de la luz", fue asignado a Izabela Kowalska-Wieczorek, de Polonia y el Tercer Premio para "Linterna" de Andrei Popov, Rusia. La edición de este año incluye dos premios especiales de la caricatura personal, en honor del Premio Nobel de Literatura Ernest Hemingway y Cristiano Ronaldo. Los ganadores fueron, respectivamente, Dalcio Machado de Brasil, y Krzysztof Grondziel, Polonia.
Con relación a su dibujo premiado, Gatto expresó: "La luz es necesaria para nuestra vida biológica. Nos permite ver una parte importante del mundo físico que nos rodea. Desde nuestro ser,  es también el alma, el espíritu, la mente, etc., la luz se convierte en una metáfora. No hay necesidad de los ojos para ver o entender si somos iluminados, simplemente basta abrir el diafragma (la ventana) que nos separa de nuestro mundo interior. Tengo un amigo ciego, Mario, tal vez él es la fuente de mi idea. Este es mi estilo, que llaman poético, y  realmente es sólo mi forma de ser y de expresarme. La técnica utilizada es la de pintura acrílica sobre papel de paja. Puedo decir que me siento afortunado de hacer mi trabajo, me hace sentir libre y me da mucha alegría. Al recibir el premio por segunda  vez en el PortoCartoon, es una de esas grandes satisfacciones, me siento honrado, teniendo en cuenta el hecho de que es una de las competiciones más importantes del mundo."

El XVII Jurado Internacional PortoCartoon tuvo como Presidente Honorario Georges Wolinski - dibujante Charlie Hebdo asesinado el  pasado mes de enero en París, y que desde hace una década había sido Presidente del Jurado. Los miembros fueron Andrew Howard (Profesor de la Universidad de Comunicación Visual), Bernard Bouton (presidente de FECO), Luis Humberto Marcos (Director del Museu Nacional da Imprensa), Luís Mendonça (representante de la Facultad de Bellas Artes de Oporto), Roberto Merino (diseñador) y Xaquín Marín , fundador del Museo delk Humor de Fene, Galicia.). Los ganadores recibirán sus trofeos  durante la ceremonia de apertura de la exposición, que se realizará  en las instalaciones del Museo, en junio.

O oftalmologista - humor de Henrique



VII Festival Internacional De Humor da Amazônia - 2015


R E G U L A M E N T O

O VII Festival Internacional De Humor da Amazônia pretende inserir-se no calendário de eventos de humor do Brasil e do mundo, com o objetivo de estimular e divulgar a produção dos humoristas gráficos do mundo.
será realizado em 2015 , no período de 30 de maio a 06 de junho, no Hangar – Centro de Convenções da Amazônia, Belém- Pará-Brasil, dentro da programação da XIX Feira Pan Amazônica do Livro.

3. Modalidades e Seleção
Tema A: Liberdade de expressão–Charge/Cartum. 90 trabalhos serão selecionados
Tema B: Caricaturas- Homenageados 6 Cartunistas franceses ( Siné, Plantu, Georges Wolinski , Jean Cabut - o Cabo, Stephane Charbonnier - o Charb e Tignous) : 30 trabalhos
Inscrições: de 19 de março a 12 de maio de 2015.
Seleção dos trabalhos: 15 de maio de 2015
O Tema Liberdade de Expressão é vasto é pode proporcionar tanto na Charge como no Cartum, uma gama de interpretações : Desde a relação dos homens nos primódios do mundo até os nossos dias ( artistas, escritores, gravadores, professores, chefes, comunicadores, mensagens, .Criatividade e bom humor é o que desejamos a todos os participantes

Serão aceitos trabalhos digitalizados ou elaborados em computador, 300 dpi, formato 30 x 40 cm, modo de cor RGB, jpg (qualidade alta ou média) obedecendo ao limite máximo de 1,0 MB. Os trabalhos terão que ser inéditos.
Preencher a ficha de inscrição com todos os dados do participante: nome completo, nome artístico, endereço completo com CEP, fones, email, RG, CPF ( números de documentos de identidade) , dados bancários, títulos das obras se tiver, ano de produção, anexar juntamente com as obras e enviar para o email:humorecologico@gmail.com

a) Cada participante poderá submeter ao concurso no máximo 02 (dois) trabalhos por modalidades.

b) Podem participar artistas e realizadores de qualquer nacionalidade;
As cópias dos trabalhos selecionados farão parte do acervo do Festival de Humor da Amazônia. Poderão participar de mostras itinerantes, divulgação nas mídias impressa, televisada e eletrônica. Ao participar do concurso, o artista estará concordando com as regras do regulamento.

Premiação
Primeiro Lugar Charge/Cartum: R$3.000,00
Duas Menções Honrosas.

Primeiro Lugar em caricatura: R$2.000,00.
Duas Menções Honrosas.

Boa Sorte.
A Coordenação.

Ficha de Inscrição:
Nome completo:
Nome artístico:
Endereço:
Cidade: Estado: País:
CEP / Caixa Postal :
E-mail: Fone: ( )
RG/ Passaporte nº: CPF nº:
Dados Bancários
Banco nome e nº:
Agência nº:
Conta Corrente nº:
Tema A: Liberdade de Expressão - Charge/Cartoon

01 – Título: Ano:

02 – Título: Ano:

Tema B: Caricatura Desenhistas da Imprensa Francesa

01 – Título: Ano:

02 – Título: Ano:



d

Enviar ficha de inscrição e obras para: humorecologico@gmail.com

Ao enviar ficha e obras você concorda automaticamente com todo o regulamento do concurso.
Nome /Name:
Nome artístico/Pseudonyme:
Endereço/Adress:
Cidade/City: Estado: País/Country:
CEP/Postal Code :
E-mail: Fone: ( )
RG/ Passaporte nº: CPF nº:

Dados Bancários

Banco nome e nº/Bank, Name and number:

Agência/agency nº:
Conta Corrente nº:

Tema A: Liberdade de Expressão/ Freedom Expression- Charge/Cartoon

01 – Título: Ano:

02 – Título: Ano:

Tema B: Caricatura . Desenhistas da Imprensa Francesa/Cartoonists of France Press

Georges Wolinski, Jean Cabu, Stéphane Charbonnier, Bernard Verlhac (Tignous) , Philippe Honoré ,Plantu e Siné.

01 – Título: Ano:

02 – Título: Ano:



d

Send for :Enviar ficha de inscrição e obras para: humorecologico@gmail.com

Ao enviar ficha e obras você concorda automaticamente com todo o regulamento do concurso.

ART TRIBUTE TO MILAN RÚFUS


Milan Rúfus - knieža slovenskej poézie  Píše Peter Závacký 

Milan Rúfus, veľký umelec s obrovským národným srdcom v hrudi, patrí k najvýznamnejším slovenským básnikom v druhej polovice 20. storočia. Jeho, už uzavreté dielo, dávno patrí nielen do zlatého fondu slovenskej literatúry a kultúry, ale prekročilo aj hranice slovenského národa. Po zásluhe bol, od roku 1991, viacnásobný nominant slovenskej kultúrnej obce na udelenie Nobelovej ceny za literatúru.  Narodil sa 10. decembra 1928 v Závažnej Porube a zomrel 11. januára 2009 v Bratislave.
foto
Básnik, esejista, pedagóg, literárny historik, prekladateľ, venoval sa tiež písaniu kníh pre deti a mládež. Prezentoval sa ako básnik s vlastným spontánnym pohľadom na životné a morálne hodnoty humánneho správania sa, na pravdu, lásku, krásu, a tiež utrpenie i tragiku človeka a nášho dnešného nehumánneho sveta druhej polovice 20. storočia. Trpezlivo, vnímavo a veľmi citlivo hľadal zmysel a podstatu ľudského života. Hlboko a citlivo načieral do jeho šťastia a radosti, ale predovšetkým do jeho starostí a bolestí, kryštálovo priezračnou fontánou nových a originálnych veršov a slov.
Spomienka na veľkého básnika Milana Rúfusa
„Vzpomínám si na ten okamžik, kdy jsem si v roce 1969 v knihkupectví Slovenský spisovatel na Václavském náměstí v Praze koupil Rúfusovu sbírku Zvony. Tou sbírkou se Rúfus stal mým básníkem, tak jako u nás Jan Skácel nebo Jaroslav Seifert. Většinu jeho knížek mám doma, i ty pro děti. Za obdivuhodné považuji veršované pohádky Kniha rozprávok a Sobotné večery. Některé verše pro dospělé a pro děti jsem v průběhu let přebásnil a různě publikoval. Několik posledních Rúfusových sbírek jsem už v Praze nesehnal, kupoval jsem si je v Bratislavě. Učarovaly mi Modlitbičky, ty mám z Popradu. Několik jsem jich přebásnil pro časopis Vlasta, ale na vydání té nádherné knížečky včetně ilustrací jsem nakladatele nenašel, bohužel. Milanu Rúfusovi se poezie stala zpovědnicí. Je to poezie vybroušená jako diamant, verše jsou precizované jako definice, zároveň je to poezie prostá, moudrá a citově podmanivá. Vnímám ji jako pokorné pokleknutí básníka i pokleknutí jeho duše k životu a Bohu.“
Michal Černík, básnik a spisovateľ

Básnik, ktorý málo hovoril, aj celé hodiny mlčal.
Budem len vecný, pretože nesmiem inak.
(Milan Rúfus)
Zastával názor, že povinnosťou básnika je písať nielen pozitívne ale i negatívne. Lebo skutočná poézia vzniká vtedy, keď básnik trpí, keď jeho sny stroskotávajú na realite. Čím viac básnik dokáže vložiť do básne svoje pocity a srdce, tým viac osloví aj čitateľa a publikum.
Ako veľký básnik sa prezentoval s vlastným slobodným, vyhraneným a spontánnym pohľadom na životné a morálne hodnoty. Je v nich menej radosti zo života, zato viac trápenia...
A rovnako ako veľkí poeti Miroslav Válek (1927 - 1991) a Vojtech Mihálik (1926 - 2001), jeho generační kolegovia a blízki od verša a slova, veril, že len ohraničením moci zla sa pretlačí dobro v človeku, v živote i vo svete. Zásluhou humanistického smerovania a posolstva svojej celoživotnej básnickej tvorby sa stal v krajine pod pyšnými Tatrami národným literárnym symbolom.
foto
A NAPOKON LÁSKA
Milan Rúfus
A napokon láska. Láska k žene,
ku dieťaťu, láska k živému.
Aj keď bolo všetko zaplatené,
je to dar. Tak zaďakujme mu.
Za to, že je, čím sú hviezdy lodi,
najjasnejšia medzi hviezdami.
Láska, ktorá plodí nás i rodí
na krátku púť svetom neznámym.
Láska – nebo naraz také blízke.
Víno bohov v krehkej nádobe.
Láska, ktorá sedí pri kolíske.
Láska, ktorá kľačí na hrobe.
Láska – sviatok človečieho tvora.
Tá, čo iba nechtiac ublíži.
A nad ľudskou – láska Božia, ktorá
odovzdane visí na kríži.
Celá kultúrna verejnosť pod Tatrami spomína na liptovského rodáka, uvedomuje si súčasne ako veľmi nám dnes chýba. V neľahkom čase, ktorý dnes prežívame. Aj preto sa čitatelia tak radi a často vracajú k čítaniu jeho známych, obľúbených a ľudský blízkych esejí - Človek, čas a tvorba, Štyri epištoly k ľuďom, Epištoly staré a nové, O literatúre, či Rozhovory so sebou a s tebou.
Prílohou k textu sú ilustrácie, vzácne originálne kariportréty básnika od renomovaných slovenských a zahraničných výtvarníkov, veľkých majstrov humornej portrétovej výtvarnej skratky - zvanej kariportrét, a tiež blízkych priateľov poézie, ktorí ich vytvorili na počesť "kniežaťa slovenskej poézie".

Učinili ich radi, ako svoju úprimnú poctu jeho umeniu poeta - Majstra verša a slova. Pozvanie k tejto práci, podľa ich vlastných slov, sami považujú ako veľkú poctu ich výtvarnému majstrovstvu. Vytvorili vzácne a originálne diela rôznych tvorivých názorov a výtvarných prístupov - dôstojné ich umeleckej erudícii. Prevláda v nich úsmevne dôstojná, vážená a ctená realistická podoba výtvarného prejavu - majúc v úcte osobnosť poeta. Divák obdivuje nielen bravúrne vystihnutie clivé tváre portrétovaného, ale tiež sumuje životom jej dokonale vyšľachtenú vráskavú podobu vyšperkovanú o výrazovo bohaté vystihnutie jeho clivých charakterových rysov. Mierou vrchovatou vložili vo svoje umelecké diela bohatstvo vlastnej výtvarnej originality a kreativity, aby každého cieľového, ale rovnako i náhodného príjemcu nielen oslovili ale aj zaujali a zostali v jeho pamäti.
Peter Závacký

foto
Vzácne originálne kariportréty sa zrodili vďaka autorovi textu Petra Závackého, známeho slovenského kartún kurátora, rešpektovaného aj za hranicami Slovenska).
Originálny projekt na Slovensku s vďakou podporili takí Majstri ako : Milan Stano, Jozef Hudák, Stanislav Remeselník, Štefan Schichman, Miro Regitko, Ján Fiťma, Ivo Chadžiev, Michal Zavacký ml. a Martin Krajčovič zo Slovenska, Pavel Kundera, Vlasta Mlejnková, Lubomir Vaněk, Miroslav Šesták, Karel Urban, Miroslav Vomáčka a Jan Hora z Česka, Melinda Kisházy z Maďarska, Vladimír Močalov z Ruska, Machmud Ešonkulov z Uzbekistanu, Vasilij Voznjuk z Ukrajiny a Slawek Lísoň z Poľska…

foto
foto

foto 
Curriculum vitae: Milan Rúfus, vysokoškolský pedagóg, literárny historik, básnik a esejista, prekladateľ, venoval sa tiež písaniu kníh pre deti a mládež, maturoval na Gymnáziu v Liptovskom Mikuláši (1948), absolvent FF UK – slovenčina a dejepis v Bratislave (1948–1952), pedagóg na Filozofickej fakulte UK, v Bratislave, prednášal dejiny slovenskej a českej literatúry. Výrazne najčítanejší a dlhodobo najviac predávaný slovenský básnik. Jeho dvorným ilustrátorom bol známy výtvarník Igor Rumanský (1946-2006). Debutoval básnickou zbierkou Až dozrieme (1956). Zbierku s motivickým zázemím dialógu dieťaťa a otca, má kniha Pamätníček Modlitby za dieťa (1995), ilustrovaná lapidarnými detskými kresbičkami jeho dospelej dcérky Zuzanky. Vydali ju Mladé leta. Filozoficko-meditatívny charakter má básnická zbierka Neskorý autoportrét (1992), v ktorej básnik sumuje prežitú skutočnosť. Jeho básňami sú sprevádzané i komorné výtvarné monografie M. A. Bazovského Hľadanie obrazu (1973) a Ľ. Fullu Hudba tvarov (1977). Je nositeľom Ceny Jozefa Cígera Hronského za literatúru (1966), Radu Ľudovíta Štúra 1.triedy (1995), Čestného doktorátu literatúry, udelený Svetovou akadémiou umení a kultúry so sídlom v USA (1998), Ceny ministra kultúry (2005) a Pribinovho kríža I. triedy za mimoriadne zásluhy o kultúrny rozvoj Slovenskej republiky (2009), bol trikrát navrhovaný na Nobelovu cenu za literatúru (od roku 1991). 
foto
foto 
 Milan Rúfus (1928 - 2009) was a great Slovak poet, essayist, translator, children's writer and academic -  at the Faculty of Arts at Comenius University in Bratislava and since1971 to 1972 he taught at a university in Naples. 
Rúfus, whose works have been translated into more than 20 languages, was nominated for the Nobel Prize for Literature many times since 1991. He became the first winner of the international Crane Summit Award for poetry 2008. As part of the award, his poems have been translated into Chinese and introduced in Bratislava on his birthday, 10 December 2008.
Young Milan Rúfus published his first poems in magazines Prameň (Stream), Nový rod (New lineage), Mladá tvorba (Production of young ones) and Borba in the 1940s and debuted with his first collection, Až dozrieme ("When We Grow Mature") in 1956. Až dozrieme was a huge progression in understanding of poetry in that period. His work was influenced by symbolism, while he has also a strong social feeling. His source of inspiration was Slovak folk art, work of various Slovak painters and also work of photographer (Martinček).
A children's book, Modlitbičky ( in English - "Little Prayers") has been called his most successful work. Toward the end of his life he also published Báseň a čas ("Poem and Time") and Vernosť ("Fidelity").
In a book of essays, Človek, čas a tvorba ("Human, Time and Creation"), he examined questions of poetry and its relation to truth, homeland and time.
As a translator he produced a Slovak version of Henrik Ibsen's Peer Gynt.
In 1998, a minor planet 33158 Rúfus was named after him.



ATMOSFERA M PORTO | 27 ABRIL - 18H00 - TERTÚLIAS DA SOCIEDADE CIVIL: "VIVEMOS NUMA EUROPA LIVRE?” Com Osvaldo Macedo de Sousa, Onofre varela…


"A LIBERDADE"
"A Liberdade" na sua expressão ampla, seja a do pensamento, da escolha política, da integração social ou da opção religiosa, está patente na exposição de trabalhos gráficos de humoristas, que integraram a IV BIENAL de HUMOR "LUÍS D’OLIVEIRA GUIMARÃES", organizada pela Câmara Municipal de Penela/Junta de Freguesia do Espinhal. Uma Produção da Humorgrafe que serviu de mote para uma série de tertúlias em torno do tema, sem esquecer os eventos ocorridos em Paris, referentes ao jornal Charlie Hebdo. Terminamos agora com a questão – “Vivemos numa Europa Livre?”


Rua Júlio Dinis, nº 158/160
4050-318 Porto
Contactos:
T.: 220 004270
Email:
atmosferam.porto@montepio.pt.
Horário:

Segunda-feira a sábado das 9h30 às 19h30
(Biblioteca das 12h00 às 18h30)
Encerrado aos domingos e feriados.

la exposición Los Quijotes de Mingote



El 9 de abril se inauguró la exposición Los Quijotes de Mingote, en el Antiguo Hospital de Santa María la Rica (Alcalá de H.)
La exposición estará formada por 224 dibujos de los más de 600 que Mingote realizó para ilustrar ‘Don Quijote de la Mancha’, con motivo del cuarto centenario de la publicación de la Segunda Parte de El Quijote. Podrá visitarse hasta el 31 de mayo.
A través de estas obras, el visitante puede seguir el hilo narrativo de ‘El Quijote’, con dibujos que ilustran los pasajes más conocidos de la obra de Cervantes. La exposición incluirá algunos de los bocetos realizados por Antonio Mingote, así como alguna de las ediciones que se publicaron con sus dibujos.
La exposición está organizada por el Instituto Quevedo del humor de la FGUA, de la que Mingote es Presidente Honorífico Perpetuo. Está enmarcada en el Abril de Cervantes y el Festival de la Palabra, y se ha realizado en colaboración con la Universidad de Alcalá de Henares,  el Ayuntamiento de Alcalá y la Fundación Diario Madrid. Su organización ha sido posible gracias a la colaboración de Isabel Vigiola, viuda de Antonio Mingote, y María Jesús Domínguez.


Ángel Antonio Mingote (Sitges, 1919 – Madrid 2012)
Dibujante y humorista español. Aunque es autor de algunas novelas, su fama procede principalmente de su actividad en el terreno del humor gráfico. Fue colaborador en numerosas revistas y periódicos, como La Codorniz y ABC, y publicó libros de divulgación histórico-humorística, como la ‘Historia de la gente’, ‘Historia de Madrid’, ‘Hombre solo’, ‘Hombre tranquilo’ o ‘El mus: historia, reglamento, técnica, vocabulario’. Entre sus libros de viñetas cabe citar, ‘Soltera y madre en la vida’, ‘Pierna creciente, falda menguante’, ‘Hasta que el matrimonio nos separe’, ‘Al cielo iremos los de siempre’, ‘Solo pobres’ y ‘Mingote, punto y aparte’.
Creó escenografías y figurines teatrales, cuadros, pinturas murales en edificios madrileños, guiones de cine y colaboró en la realización de programas radiofónicos y televisivos. Su estilo gráfico-literario se caracteriza por la sutileza e ironía, la rápida y acertada pintura de trazos y descripción de caracteres e ideologías, y la sensibilidad social.

Recibió numerosos títulos y distinciones y en 1966 se instituye el premio que lleva su nombre, año en el que logra el Premio Nacional de Periodismo. Más tarde se convierte en el primer humorista que ingresa en la Academia de la Lengua, ocupando el sillón ‘r’ minúscula. En 1998 se convierte en el primer ganador delPremio Iberoamericano de Humor Gráfico Quevedos. En 2005 es investido doctor ‘honoris causa’ por la Universidad de Alcalá, año en el que realizó las ilustraciones para El Quijote, mostradas en la exposición, que tardó dos años en completar.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?