Monday, March 12, 2018

Cartoon de Vasco Gargalo censurado no Facebook (mais um de muitos)


Nuclear Kamasutra de Vasco Gargalo

Boa noite a todos, se quiserem partilhar.A Censura | Pela primeira vez, acabo de ter um cartoon humorístico o "Kamasutra nuclear", censurado pelo facebook e outra rede social como o Instagram. Não fico surpreendido com o sucedido, porque tenho acompanhado algumas censuras desta rede social, com alguns casos de colegas de profissão e muito provavelmente vão continuar acontecer, parece-me que não vivemos em pleno Séc. XXI, onde a liberdade de expressão deve ser uma dado adquirido de todos nós, um direito que nos assiste, um direito para quem desenha, para quem escreve e principalmente para quem pensa. Com esta situação, consigo reflectir que tipo de sociedade estamos a tornar? vemos nas redes sociais, todo o tipo de aberrações, fotografias ousadas, fotografias de desgraças alheias, por vezes quando estou por aqui, vejo coisas incríveis que chocam qualquer ser humano, coisas que não quero ver e muito menos deveriam ser permitidas. Um desenho humorístico(cartoon) nunca deveria ser censurado, serve para rir sobre actualidade, esse é objectivo de um cartoon, fazer rir!....os senhores do facebook, não conseguiram rir, mas conseguiram retirar o trabalho da minha página sem a minha permissão e sem fundamentar as as suas razões.
Continuarei SEMPRE a trabalhar a favor da liberdade de expressão e de pensamento, esse é o meu propósito primordial.
Peço desculpa pelo sucedido, mas como expliquei anteriormente, existem coisas que não têm explicação. Esta é uma delas!
Se quiserem ver o trabalho, podem acompanhar no The Cartoon

Obrigado
Vasco Gargalo


6th Niels Bugge Cartoon Award 2018, Viborg - Denmark Until March 15th, 2018



Theme explanation: Artificial Intelligence
*
Artificial Intelligence is coming. I don’t mean computers playing chess or go against human beings… and winning. No, I mean machines, manufactured by humankind, thinking, inventing, creating and perhaps, in the future, feeling and suffering.
Science fiction literature and movies from the 20th and 21st centuries have developed the concept of robots, clones, androids at the service of humans. Robots, clones and androids that suddenly start thinking, and even thinking for themselves, and then, possibly, rebel and fight against us - their creators, their masters, their gods.
The US writer Philip K. Dick, author of the novel Do Androids Dream of Electric Sheep? (Blade Runner on the screens, as well as Total Recall and The Adjustment Bureau), was one of the most amazing visionaries concerning artificial intelligence.
Steven Spielberg, with his movie A. I. Artificial Intelligence (following an idea of Stanley Kubrik), also went quite far away on the very deep philosophical question of the android, a perfect charming child, who wishes to become human.
But, for the moment, this is not our present. Our present is for instance the industrial robotics which is already invading our factories, and the housework robots which will soon occupy our homes and doing all our domestic chores. That means less jobs for working people outside and less work for us inside. So, surely more free time for all of us inside but perhaps also less freedom and social autonomy outside.
And then, one thing led to another, shall we have robotic soldiers to make war someday and android sex toys to make love... instead of us.
In short, dear cartoonists from all over the world, with our 2018 theme Artificial Intelligence, all the possibilities are opened for you to express, thanks to your natural intelligence, your most terrific and free artistic creativity about this very important subject concerning our present and future as living social species on Earth.
Carlos Brito
For the jury of the 6th Niels Bugges Cartoon Award 2018
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Conditions and rules:
Initially, each participant can submit up to 3 entries in digital format by sending them before March 15th, 2018 via internet (Upload) to the following address: http://contest.nielsbuggeaward.com/sendcartoon.html
together with the digital entry form with the informations about the author. Size for the first round: A4 Format, 300dpi, 2480x3508 pixel (approximately), Max. 5 MB each file.
The cartoons received after the deadline will be rejected.
Out of these submissions, the jury will make a selection of 100-120 drawings. Only the selected artists will be asked to send the original work by post. All these works will be shown at the exhibition.
The works can be made in black & white or color, with any drawing technique, we accept only wordless cartoons, without subtitles. The submitted work should not have been awarded before the deadline of this contest.
Cartoon works will be appreciated by the International Jury.
The award winners selected by the jury will be personally informed via e-mail. The final decisions of the jury are incontestable.
The Prizes are :
1st Prize : 3.000 €, Gold plate and diploma
2nd Prize : 2.000 €, Silver plate and diploma
3rd Prize : 1.000 €, Bronze plate and diploma
The selected participants give the organizers permission to use their drawings only for promoting the artist and the event itself. Every other aspect of the copyright remains with the artist (except for the awarded submissions). It ensures that the awarded works can no longer be submitted in other contests or published by their authors or third parties after the official publication of the results. The drawings that were awarded one of the prizes will become property of the organizer. The exhibition and the award ceremony will take place in late May 2018.
By taking part in this contest the participants accept the above mentioned rules.
Contact for further information: award18@hae.de .
Source: https://nielsbuggeaward.com/


Autószektor Caricature Contest” 2018 Hungary


The Motorist Great-Coalition (H-1132 Budapest, Váci street 18.) invites all professional and amateur caricaturists to the „Autószektor Caricature Contest” with the following theme:

The Family transport

1. All participants must be a natural person over 18.
2. The contest has 1 turn. Each competitor is allowed to participate in the competition with a maximum of 5 caricatures. Entries should not content any text and should be made in A4 format. File details: CYMK, JPG, good quality, the maximum size of the mail is 10 MB.
3. The registration form – attached to this contest invitation – must be sent back signed and scanned, together with the caricatures – to the grafikuskelemen@gmail.com
4. Deadline: 2018. May 31.
5. Awards:
I. 150 000 HUF (minus TAX)
II. 100 000 HUF (minus TAX)
III. 50 000 HUF (minus TAX)
+ Everyone on the podium gets a diploma
6. By applying, the participants accept that any decision of the jury - in connection with this contest – is final and not appealable.
7. Announcement of results: 2018. Juny 30.
8. By filling the registration form, the participant acknowledges that the Motorist Great-Coalition - referring to the competition – can use the submitted creations free, without the purpose of gaining financial benefits. Forms of use:
- Through mediums cooperating with the Motorist Great-Coalition (
www.jarmuipar.huwww.autoszektor.huwww.riposzt.hu, etc. )
- In digital or printed catalogues
- In the free publication made for the partners of Motorist Great-Coalition, which will not be merchandised
- On exhibitions, or events supported by the Motorist Great-Coalition
- As decoration
Continuous information on the
https://www.facebook.com/Autoszektor-Karikatúra-Pályázat-…/…

www.autoszektor.hu
If you have any question, contact us at grafikuskelemen@gmail.com!
We wish you good work and a successful participation!
István Kelemen
Hungary


Sunday, March 11, 2018

A muller e o demo por Siro Lopez (in La Voz de Galicia)


Ante a manifestación feminista do pasado xoves, o bispo de Guipúzcoa, monseñor Munilla, comentou que «el feminismo radical tiene como víctima a la propia mujer y a la verdadera causa femenina. Es curioso cómo el demonio puede meter un gol desde las propias filas». Non aclarou se o gol meteuno o demo maior, o Satanás que tanto medo daba a Vicente Risco, ou un dos demos menores que tanto divertían a Cunqueiro. Na biografía que Risco fixo do Príncipe das Tebras di cousas arrepiantes que poñen os pelos de punta. Cunqueiro, pola contra, conta dos demos cousas divertidas e queda claro que non os temía e tiña trato con eles. Saber que palpebrexan de abaixo a arriba e falan castelán con acento de Toledo só pode descubrirse se hai certa intimidade. Os demos que andan facendo maldades polo mundo son, segundo Johannes Weyer, no século XVI, 44.435.556, pero o cardeal Ratzinger botou contas moito antes de ser papa e saíronlle algúns máis. Cunqueiro tiña relacionados 6.000, cos seus nomes e peculiaridades, pero todos eran dos que os nosos paisanos chaman con nomes paveros como Perete ou Perecho, ou burlentos como Suxo ou Rabudo. Os que os viron saben que «o demo sempre deixa o rabo de fóra», pero «non é tan feo como o pintan»; e os que os trataron saben que «se Deus é bo, o demo non é malo». Por iso o refrán aconsella: «Cando o demo veña á túa porta, non lla peches; entórnalla».
Tan cordial é a nosa relación con eles, que cando o historiador ferrolán Juan Burgoa estudaba o cruceiro do Toural en Vilaboa e comentou a fealdade do demo representado na pedra, un paisano recriminouno: «Teña un respecto, que o demo tamén é xente». Pero sospeito que o demo de quen fala monseñor Munilla non será un miñaxoia coma os nosos, senón o mesmísimo Lucifer, tentador de Eva no Paraíso. Ou polo menos un demo ruin como aquel do que conta San Xerome que tomou forma de arcebispo para tentar violar a unha dama da nobreza. A dama berrou e os criados entraron na alcoba, mallaron nel e escorrentárono a labazadas. Outros demos violadores tiveron máis éxito. O teólogo alemán Johannes Cochlaeus afirmaba que Lutero era fillo dun demo que violara á nai mentres se bañaba; e no século XVII multiplicáronse os casos de monxas posuídas por demos nos conventos. Monseñor Munilla debeu advertir ás mulleres españolas, sobre todo ás feministas, que farán ben en andar atentas co demo porque, segundo unha antiga tradición popular, o Anticristo será fillo de Luzbel e dunha muller e nacerá en España, concretamente á beira do río Teixo. Porén, a manifestación feminista estivo xustificada. É tal a discriminación por razón de sexo en España, que o paso procesional de Orihuela coñecido como La Diablesa, de finais do XVII, non pode entrar nas igrexas, con imaxes de demos-macho moitas delas. Algunhas en Galicia, ben xeitosas por certo.


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